الثلاثاء، 14 أبريل 2009

ايه رأيكوا تفضفضولى ؟؟

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

كيف حالكم جميعا ؟؟

جايه انهارده وجايبلكم فكره اتمنى ان تحوز -حلوه تحوز دىD:- رضاكم 

دلوقتى يا جماعه انا بدأت تظهرلى  تمحورات  فى سخصيتى وقلت لازم اجربها عليكوا

يعنى فى كتير من اصحابى بقوا دايما بيجوا يحكولى على مشاكلهم او حتى مش مشاكل بتبقى فضفضات وده لاحساسهم انى مريحه مثلا فى الكلام او بخفف عنهم كتير فيحبوا يجوا يستشيرونى

وبجد دى حاجه بتخلينى فى قمه  السعاده بجد ان حد يحكيلى عن اى حاجه وانا احاول اساعده ولو بمجرد الكلام واقتراح حلول مناسبه او حتى انى اخليه يفك عن نفسه الضيق شويه

ده غير انى فعلا بستمتع بالاجتماعيات وانى داينا بحب اقرا المشاكل وافكرلها فى حلول وبحب برضه اقرا فى علم النفس كتير

وبما انى بعتبر الالم النفسى ولو بسيط بيبقى اكثر تأثيرا على الانسان من الالم العضوى


ومن هنا جت لى الفكره دى

وهى انى حابه اعمل ركن هادىء للفضفضات واى مشاكل او حتى اى حاجه ولو بسيطه مضايقه اى حد يكتبها وانا بخبراتى الصغيره ومؤهلاتى المتواضعه دى احاول اساعده

فانا بفكر اعمل مدونه تانيه لو حابين الفكره تبدءوا تبعتولى مشاكلكم وانا انشرها وباذن الله اقدر احلها 

وممكن عشان ميبقاش حد محرج انه يتكلم عن مشكلته ممكن تبعتولى المشاكل على شكل تعليقات بغير معرف او انا ممكن اعمل التعليقات بموافقتى وتعليقات المشاكل والفضفضات موافقش عليها وانشرها عالمدونه كبوست عادى بدون ذكر اسم صاحب المشكله وتبعا هيبقى مرحب بتعليقات المشاهدين قصدى المستمعين يوووووه تعليقلتكم يعنى وتقدروا تشاركونى فى حل المشاكل والفضفضات

انا بصراحه لسه ما استقريتش على طريقه الارسال او التواصل لانى مستنيه ارائكم الاول فى الفكره لانها ليكوا وانتوا اللى هتنشطوها واللى عنده اى اقتراحات  جديده ياريت يقولها واللى مش عاجبه الفكره خالص يقول برضه وانا لو لقيتكم كتير مش موافقين هرجع الشزلونج للراجل واخد القسط اللى دفعته وأمرى لله

فى رعايه الله وأمنه........


هناك 16 تعليقًا:

sweeteie يقول...

بصي انا رأي ترجعي الشازلونج وتاخدي القسط اوفر ده حتى السايكو (الدكتور النفسي :D) دايما بيبقى مفلس :D
لاء بجد فوكرة عبقرية بعيده عن التمحورات والكعابيل حاجة حلوة بجد
بس ياترى ف البلوجر في ناس كتير ممكن تعرف البلوج بتاعك الجديد ؟
waiting for ur new blogg :D
وان شاء الله لو حصلتلي كلكوعة نفسية بعد الشر طبعا مش هعبر شكلك :P
سلاسيل :D

ألـــــــوان الحيــــــــاة يقول...

منوره D:

امال انا يا ذيكس حاطه البوست دى ليه مش عشان الناس تعرفه

ويا ستى الصغير مسيره يكبر يعنى

ولعلمك انتى بالذات مش عايزاكى تعتبى هناك لما يبقى فيه هناك يعنى

بييييس يا قمر

sweeteie يقول...

هههههههههههههههههههه
ده ع اساس اني اصلا هاجي :D
ده انا كنت هاجبلك زباين من عندي
يلا ملكيش ف الطيب نصيب :D
بصي ياستي بالنوسبة للطريقة اللي هيبعتولك بيها
حلوة اوي حكاية غير معرف
او ممكن كمان تعملي بلوج تالتة الباسوورد بتاعها معروف (هو انتي هتدفعي حاجة من جيبك :D)
وتخليهم يكتبو بيها
ايه رأيك ؟

romansy يقول...

طبيب روحانى حضرتك
قول ااااااااااااااااااه
قول ااااااااااااااااااه
طبيب عيون افهم فى العين
وافهمكمان فى روموش العين
فكره تمام
يا رودى
اكيد انتى عندك شخصيه جميله

غير معرف يقول...

تصدقي فكرة حلوة فعلا

وهتفيد الجميع لاننا هنشوف اخطاء ومشاكل غيرنا ونتجنبا او نعرف نتصرف فيها

برأيي خليها مدونة عادية الي يحب يعلق باسمه براحته والي مش عاوز بسيطة ممكن يكون غير معرف او يبعتلك المشكلة على ايميل خاص للمدونة ^ـ*

انا هتابعك يا قمر

بالتوفيق يارب

بنت الماضي يقول...

D: D:
ياشريرة عايزه تسمعي اعترافاتنا كلها ههههههههههههه
لا بجد فكره حلوة اوي بحب جدا اقرا الحاجات دي واتابع
والله اعلم...يمكن اجيلك في مره :):)
تحياتي ليكي

غير معرف يقول...

عندك حق انك تفرحي يا رودي لما حد يحكيلك مشاكله ويفضفض ليكي وتحاولي تحليها

لأن ده فعلا بيدي خبرة كبيرة وبيفتح للواحد أبواب يشوف فيها الدنيا بتعمل ايه في الناس والناس بتتصرف معاها ازاي

لان الانسان العاقل لازم يستفيد من التجارب اللى بتحصل للناس اللى حواليه لأنه مستحيل يعيش العمر اللى يخليه يمر بكل التجارب

وأنا بجد باقولك الكلام ده عن تجربة لأني الحمد لله ليا اصحاب ومعارف كتير وبيحبوا بردو يفضفضوا معايا ويحكولي مشاكلهم عشان احلهالهم وده زود خبرتي بالحياة اكتر مما كنت متصور

المهم إن أنا من المؤيدين للفكرة جدا لأنها بجد فكرة جميلة أوي ولو احتاجتي مساعدة في المدونة الجديدة فأنا موجود بإذن الله

إلى الأمام وبالتوفيق دائما

تحياتي

ألـــــــوان الحيــــــــاة يقول...

سويتى تانى

والله انا اعتقد انى هاسيب كل واحد براحته اللى حابب يكتب باسمه يكتب واللى حابب غير محرر يكتب


مبسوطه اوى انكوا حابين الفكره

منورانى بجد

ألـــــــوان الحيــــــــاة يقول...

ده بس من زوقك اكيد
يعنى موافقون
موااااافقه....

جارى تظبيط المدونه

تحياتى

ألـــــــوان الحيــــــــاة يقول...

نواره

رأيك جميل وفكره حلوه هاعمل بيها ان شاء الله

هتنورينى بمتابعتك اكيد

تحياتى

ألـــــــوان الحيــــــــاة يقول...

بنت الماضى

اها مهو ده الغرض الاساسى اصلا انى اسمع اعترافتكوا

ههههههههههههه بهزر والله

هتنورينى عالشزلونج اكيد

سلااااااام

ألـــــــوان الحيــــــــاة يقول...

سمو الامير

أكيد هحتاج مساعدتك ومساعداتكم كلكوا
اهم حاجه نريح الناس ومنخليش حد مضايق
من اى فتفوته صغيره

جارى تظبيط المدونه ان شاء الله

تحياتى دوما

الازهرى يقول...

الفكرة حلوة لكن فى ناس قاموا بيها فعلا
مهازين صاحبة مدونة انها الحياة
ولو اشتركتوا مع بعض اكيد المنفعة تكون اكبر
كلميها هى شخصية كويسة ومتعاونة

ولو انى خايف فى الاخر تجتمعوا علينا

Sweet Violet يقول...

انا جييييييييييييييييييييييييييت (:

نورت عارفه عارفه بلاش احراج بقى ((:

اشكرك ياقمر على سؤالك

اما بخصوص الفضفضة فاانا مع ازهرى ان ممكن تشتركى مع مها

و اهو يبقى تكاتل القوة النسائية فى التدوين D:

بس الفكرة فعلا كويسه جداااا و مفيدة لصاحب التجربه و اللى بيقراها كمان

(:

ألـــــــوان الحيــــــــاة يقول...

الازهرى

خلاص اوكش
انا هظبط معاها ان شاء الله
وبرضه عشان مكنتش هاقدر اتابع كويس لوحدى عشان انا عندى امتحانات اكتر من المحاضرات نفسها

وخوفك فى محله ان شاء الله
ههههههههه

ألـــــــوان الحيــــــــاة يقول...

sweet

لا نور اللمبه على فكره :P

فينك يا حاجه كنتى بتصيفى ولا ايه

يلا حمدالله على سلامتك

ايون طبعا لازم نبقى قوه امال ايه
نياهاهاهاها(ضحكه شريره)