الخميس، 18 سبتمبر 2008

يوم ان وقفت امام البرجكتور !!

مغامراتى ايام ثانوى متنتهيش طبعا كنت باخد دروس فى كله وكنت اكتر واحده بتنزل الشارع كنت بحس ان سواقين المواصلات بقوا عارفنى اصلا.يااااه كانت ايام الحمد لله انها عدت على خير.بس لما بقعد افتكر الى كان بيجرالى بضحك اوى مع انه فى وقته كان بيضايقنى اوى اكتر درس كان بيضايقنى الفيزيا. المستر كان صوته وااااااااااااااطى اوى والتكييف شغال بقى واحيانا كان بيضلم القاعه علشان نتفرج عالبرجكتور على اساس اننا نفهم اكتر يعنى بس ولا كان ليه اى اثر غير اننا كنا بنااااااااااام لحد ما يخلص. مره من المرات كنا اول السنه ومكناش فاهمين حاجه منه المهم هو كان مشغلنا البرجكتور وعمال يفرجنا على حركه الجزيئات فى الموجات يعنى وهو مصمم انها بتمشى فى اتجاه معين بس انا عن نفسى مش شايفه كده خالص . كنت شايفها ماشيه الاتجاه التانى سألت صاحبتى الى جانبى :يبنتى هى دى ماشيه ازاى ؟؟؟قالتلى : كده ( وشاورت فى اتجاه تانى خالص) واضح انها كانت فاهمه زياده عن اللزوم المهم انا قعدت اجيبها شمال اجيبها لمين طيب لفوق لتحت مش مقتنعااااااااااااه مليش دعوه بقى دى بالذات من المنهج كله عايزه افهمها المهم خدتنى الشجاعه اوى مش عارفه ازاى وقلت :مستر؟ بصلى كده مبتسما وهو طبعا مستغرب ان فيه حد يساله على حاجه لانه اصلا عارف ان محدش فاهم حاجه و رامى طوبتنا وقالى :ايوه , قلتله : انا مش شايفه انها ماشيه فى الاتجاه الى حضرتك بتقول عليه (وسااااااد الصمت تا تا تا)قالى مبتسما برضه مفيش فايده: ازاى امال شايفاها ماشيه ازاى ؟انا بقى قعدت اشاورله على اتجاهات غريبه كده وهو مبتسم طبعا ومستعد للسخريه كالعاده وانا اقول فى سرى (انا الى جبت ده كله لنفسى)المهم قام قايلى : تعالى ,قلتله: لا خلاص مش مشكله يعنى قال: يبنتى تعالى انتى مكسوفه ولا ايه ؟ وطبعا اصحابى قاعدين جنبى اما صدقوا بقى حاجه تفرفشهم شويه -قمه النداله-قالولى اطلعى اطلعى يلا ,المهم طلعت ادام البرجتكور وقالى :شاورى لى بقى على جزىء معين وورينى اتجاهه انا قلت فى سرى : ايه الراجل ده بيستهبل عليا اكيد اشاورله على ايه ان شاء الله هو مش شايفهم بيجروا ازاى دى اكييد مكيده مدبره ضدى عشان انا اتجرأت وعارضته .حاولت الملم كرامتى الى على وشك انها تبعتر وتبقى فرجه وحاولت اشاور وافهمه وهو عامل زى ما بيكون بيكلم مخلوق فضائى بيضحك بس وبيبين انه كلام غير منطقى مع ان كان فيه بنات موافقين على كلامى بس وشايفين زيى بس اختفوا ساعتها ,طبعا كله صحى وفوق وقعد يضحك والمستر يضحك وانا مش عارفه اعمل ايه ياما اضحك ياما اعيط فقلت اضحك اشيك ودخلت طبعا وحوالى 100 بنى ادم بيضحك عليا واصحابى الاندال بيضحكوا اااااااه لن انسى لكم هذا الموقف ابدا كده برضه متدافعوش عنى ؟؟المهم روحت بسرعة اليوم ده وتانى يوم بقى روحت درس العربى وهناك قابلت واحده معرفهاش كده كانت بتسالنى على حاجه وطلعت بتاخد عند نفس مدرس الفيزيا قلتلها وانا كمان باخد عنده قالتلى : مانا عارفه شوفتك امبارح لما كنتى ادام البرجكتورانا قولت فى سرى : ياااااااى الفضايح ودى طلعتلى منين دى كمان ؟.رديت عليها :اه المستر مكنش فاهم اصلا قالتلى : اه ده الطبيعى بتاعه قلت فى سرى : كويس طلعت متعاطفه معايا قلت :بس كويس انها كانت جروب بنات بس ,قالتلى : لا مهو كان فى صف ولاد ورا قلت فى سرى : يااااااااااااا حلاوه يادى الفضايح!!!

هناك 10 تعليقات:

romansy يقول...

ياةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةة
دا اول تعليق احمدك يارب
راجع تانى
اول زياره
اول تعليق

romansy يقول...

معلش اتاخرت عليكى
بس كنت اقرا الموضوع الصعب دا
انتى فكرتينى بايام صعبه قوى الله لا يعودها
اهم حاجه بقى فكرى فى اللى جاى

وبلاش تفكرينى بقى باللى فات

ألـــــــوان الحيــــــــاة يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
ألـــــــوان الحيــــــــاة يقول...

romansy

اه تعليقك اول تعليق فى اول زياره على اول بوست ويا رب ما تكون الاخيره

فعلا كان موقف صعب اوى دانا ياما شوفت كتير يعنى بس عاتى يعنى بنفتكرها ونضحك على الى حصل الحمد لله انها عدت على خير

شكرا ليك كتير

اوركيديا يقول...

اقلك ايش
حد يعمل كده
واحد شكله شرانى
تقومى انتى تستفلحى عليه
عيييييييييييييب
لالالالا
بس ادفع نص عمرى و اكون هناك مع صحباتك و هما بيضحكوا عليكى

يلا بقى
خيرها فى غيرها

فى رعايه الله

ألـــــــوان الحيــــــــاة يقول...

wasdatw

اه استفلح براحتى بقى مش كنت عايزه افهم اعمل ايه يعنى

بس ارتاحى يعنى لو دفعتى عمرك كله مش هتضحكى عليا برضه

سلملم يا عسل

sa يقول...

مش قادرة اقولك انا ضحكت قد ايه
تخيلى لو كنت معاكى هناك :d

ما علينا اهو كله عدى وفات يا رودى
وبجد
بكرة هاتكون كل دى ذكريات جميلة
وهاتتمنيها ترجع تانى

وبعدين ماتزعليش
كلنا بنتحط ف المواقف الغريبة دى :-s
المهم
فهمتى بعد كدة ايه الكلام ده ولا ايه :d

ألـــــــوان الحيــــــــاة يقول...

mona

شوفتى ضحكتك ازاى بقى , اى خدمه

كلكوا بتعزونى اوى كده وعايزين تبقوا معايا

ماسى ماسى انا هوريكوا

مس زعلانه ولا حاجه عاتى يعنى بس كان موقف جاااااامد وقتها

وعلى فكره مفهمتش برضه بس خدتها كده من الكتاب وخلاص وسيبتنى من البرجكتور بتاعه ده واصلا ظبتونا فى الامتحان ولا جابوا الهبل ده

شكرررررررا يا منى ويارب دايما كده منوارنى

مصري بالغربة يقول...

ايه ده هو انت

هاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاهاه

ده انا ضحكت ضحك اليوم ده

هاهاهاهاهاهاها

يا محاسن الصدف

هههههههههههههههههههههههههههه

لا انت صدقتي انا باهزر مكنتش موجود طبعا بس كنت باهزر معاكي وميت من الضحك

على منظرك ساعتها

ألـــــــوان الحيــــــــاة يقول...

مصرى بالغربه

ماسى ماسى

بتضحك عليا ؟

وماله انا اصلا بحكى عشان اضحكوا

شكرا لمرورك العطر :))